fbpx

Our Story – NB

Vår historie

Med Microsoft i ryggen har vi hatt fornøyde kunder gjennom flere tiår

Om Cartagena

General information and contact

Våre partnere

Liste over Cartagenas partenere

Siden 1990-tallet har vi jobbet med å bygge skreddersydde systemer på anerkjente plattformer som effektiviserer våre kunders interne og eksterne prosesser. For deg og ditt selskap betyr dette en sømløs prosess fra start til slutt, som etterlater et godt inntrykk hos sluttbrukeren.

1992-1994

I de tidlige årene til den stasjonære PC-en, blir selskapet Cartagena til. Mens Tina Turner synger Simply the Best på radioen, sitter to karer i Bærum, like utenfor Oslo, med en ambisjon om å bli nettopp best. PC-en og Windows har allerede begynt å bli en vanlig del av hverdagen vår, og det er et økende behov for opplæring. Cartagena effektiviserer IT-bedrifter ved å holde PC-kurs.

1995-2005

Cartagena ser mulighetene som ligger i å føre regnskap mer effektivt og går over til å levere økonomisystemer fra Rubicon (som senere blir kjøpt opp av Visma). Cartagena blir en komplett leverandør i form av tjenester, servere og konsulenter.

2006-2007

Microsoft Dynamics blir en viktig del av selskapets leveranser. Cartagena jobber for at kundene får et robust og helhetlig system som tilpasses måten kunden jobber på. Dette blir særlig nødvendig nå som skogbransjen har blitt en stor del av selskapets kundebase. Kundene innenfor dette området organiserer blant annet transport og logistikk, og har derfor behov for et velfungerende CRM-system som forenkler hverdagen fra start- til sluttleveranse. Selskapet spisser seg mot større kunder innen logistikk, skog, retail og medlemsorganisasjoner.

2008-2014

Integrasjonsløsningen som i dag heter Cartagena Link blir et bevis på at Cartagena har styrket seg på nisjékompetanse. I 2014 rebrandes løsningen. Cartagena Link er nå en ferdig integrasjonsløsning mellom Microsoft Dynamics 365 CRM/CE og ERP-løsninger. Verden har blitt mer digitalisert, noe som stiller større teknologiske krav. Selskapet fortsetter å jobbe med store kunder og bistår blant annet i digitaliseringsprosesser.

2014-i dag

I dag ligger spisskompetansen til Cartagena innen implementasjon, prosjektledelse og forvaltning. Vi leverer blant annet CRM-systemer med avansert funksjonalitet som er spesialtilpasset måten kunden jobber på. Å flytte fra server til sky er viktigere enn noen gang. Kundene og samfunnet stiller høyere krav til digital kompetanse, og selskapet er derfor i stadig utvikling. Vi opplever for tiden god vekst og et ønske fra flere kunder om helhetlige og sømløse digitale leveranser. Gjennom et tett samarbeid med Microsoft kan vi levere både nisjéprodukter og ferdige komponenter av høy kvalitet. Våre dyktige konsulenter bistår våre kunder med produktutvikling, implementering og forvaltning - hele veien fra A til Å.

Det gjennomgående tema hos Cartagena har alltid vært å gjøre våre kunder mer effektive ved bruk av teknologi. Hva dette betyr endrer seg i takt med tiden og med den teknologiske utviklingen. For hele tiden å ligge i forkant leverer Cartagena derfor markedets ledende produkter satt sammen til effektive løsninger.